ik begin het hier leuk te vinden! - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Esther Bakker - WaarBenJij.nu ik begin het hier leuk te vinden! - Reisverslag uit Indo, Indonesië van Esther Bakker - WaarBenJij.nu

ik begin het hier leuk te vinden!

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 April 2014 | Indonesië, Indo

Hallo lezertjes!

Ik heb al een tijdje niet meer geschreven. oeeeps!

De afgelopen week was geweldig! Maandag zouden we door de andere groep geïntroduceerd worden aan onze leerlingen. Heel spannend maar erg leuk! We hadden een leuke sportdag met oud hollandse spelen voorbereid. Maaaar dat ging helaas niet door. Ja je moet altijd voorbereid zijn op het onverwachte hier haha!

De dagen erna hebben we onze eerste lessen gegeven en zijn we ingetrokken in ons huske! In ons huis is geen douche maar een mandi. Dat is een grote bak water die we elke dag moeten bijvullen. En waarmee je dus met een bakje het water over je heen moet gooien. Wel een beetje koud maar zo word je echt lekker wakker!! Het water is hier aan het einde van de dag op dus soms heb je dan ook even pech gehad. Gelukkig regent het hier af en toe!

De lessen gingen erg goed. Mijn basket is alleen nog niet op zijn plek dus ik moet alles met 7 ballen doen en 5 pionnen. Maar het gaat hartstikke goed! Met Monique hebben we met water ballonnen en bakjes water een hele leuke 'natte' les gegeven. De kinderen vonden het geweldig!

Afgelopen zaterdag hadden wij dan ook eindelijk weekend. En dat moest gevierd worden. We zijn met Gerard en Pastor naar een dorpje geweest. Hier mochten we een kerk dienst bijwonen. Hele bijzonder. We kwamen de kerk binnen en er begonnen mensen gewoon spontaan te huilen. Ze dachten dat God ons gestuurd had als geschenk om een blanke te mogen zien. Want die hadden ze nog nooit gezien. Heel bijzonder om te zien dat je mensen zo gelukkig kan maken door er alleen maar te zijn.

Vervolgens zijn we naar het strand gegaan. Waar we jammer genoeg met kleren aan moesten zwemmen (voor het geloof). Er waren alleen zo veel Indo's die weer met ons op de foto wouden dat we bedachten om een boot te huren en naar een eiland te varen voor onze rust. Maar nee hoor. Ook daar waren mensen die op de foto wouden en ons gingen begluren.. Weeer naar een ander strand gevaren. Dachten we dat we rust hadden, kwamen er mensen met een andere boot ons achterna varen. Dag rust!!
Wel een erg leuke dag gehad!!

Vanmorgen hebben we de vulkaan Muhawa beklommen. En later naar beneden gedaald. Heel gaaf om te zien als je er midden in staat!

Ik vind Indonesië geweldig! We zijn er allemaal achter gekomen dat er hier geen toeval bestaat. gebeurd hier met een reden.

Nog 1 ding, het is bijna pasen en dan spelen ze hier het verhaal van Jezus na. En ik ben uitgekozen om Maria te spelen! Heeeel spannend maar wel een hele eer. Savan leert me nu hoe ik op commando moet leren huilen. Pff wat een pretje! wens me succes!

Dit was het weer, ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Terima Kasih!

• 02 April 2014 - 14:54

Simon:

Leuk stukje es! :)

• 02 April 2014 - 20:20

Joop En Henny:

Dag Esther,

Leuk je verslagjes te lezen. Alleen maar goed een andere cultuur mee te maken. Is weer eens heel wat anders dan bij ons. We wensen je een hele fijne tijd daar.
    Groetjes uit Sneek

• 02 April 2014 - 23:18

Janpiet :

Lieve Esther,

Bedankt voor je waarbenjij verslag Esther.
    We kijken uit naar je nieuwe verslag.
    Prachtig je bent daar mooi bezig.
    Kun je nog wat meer foto's sturen.
    Dikke Tút en lekker genieten van de mensen en het land.
    En uiteraard genieten van het goede werk wat jullie daar doen.

Groetjes heit

• 04 April 2014 - 08:50

Inge Modderkolk:

Leuk wat over je avonturen te lezen Esther!
    Een heel fijne tijd daar.

De sporters van Fysiowymbrits.

• 10 April 2014 - 21:36

Herman:

Hoi Esther, of Maria;-),

Mooie belevenissen , wat is dit toch een prachtige ervaring en ook mooi om te zien hoe de mensen daar op jullie reageren. Geniet van je stage, thuis kun je weer douchen.

Groetjes van Herman, Inge en kids